Hoe Zeeman peperdure sneakers weet te slijten

Zeeman biedt twee soorten sneakers aan: een paar voor 200 euro en een van 12,99 euro. Juist voor het duurdere paar stonden de klanten in de rij. Met dank aan de influencers.

Afgelopen zaterdag stond in de Volkskrant beschreven hoe Zeeman dit aanpakte. De designsneaker Hybrid Z komt slechts in een limited edition van 500 stuks op de markt. Ter promotie werden influencers als Lizzy van der Ligt en Sanne Poeze aangelijnd. Via Instagram konden hun volgers zich inschrijven op een site. Meer dan tienduizend van hen deden dit. Zo’n 150 werden ingeloot. Deze gelukkigen ‘mochten’ een paar kopen. Een aantal dagen daarna kreeg nog zo’n zelfde aantal de kans deze sneaker aan te schaffen. Nu via een pop-up store in Amsterdam. De ultieme pechvogels kunnen nu terecht in de gewone Zeeman-winkels. Daar ligt een iets eenvoudiger look-a-like, de Basic Z, voor slechts 12,99 euro in de schappen.