Welke automerken scoren in mei het hoogst bij de Nederlandse autopers op social media?

Influencerbureau Yimb (Your Impact Buro) publiceert elke maand de Nederlandse Automotive Social Media-index. Deze index toont wat de Nederlandse autopers publiceert op social media over de automerken. Hiervoor monitort het bureau online social media-posts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure aan de Nederlandse automerken. Hierbij het overzicht voor de maand mei.

De top-10 aan mediawaarde (opbrengsten meest relevante autojournalisten) voor automerken op social media van de maand mei is:

  1. BMW € 29.566,50
  2. Porsche € 21.337,45
  3. Audi € 18.471,91
  4. Mercedes-Benz € 16.009,69
  5. Tesla € 9.812,49
  6. Renault € 7.659,78
  7. Ferrari € 7.126,01
  8. Volkswagen € 6.937,88
  9. Aston Martin € 6.495,29
  10. Bentley € 5.665,15

Wil je exact weten voor je eigen automerk voor welke posts (en waardes) de meest relevante automedia op social media in mei heeft gezorgd? Wil je bovendien de vollèdige maandelijkse automotive rangorde (inclusief totaalwaardes) ontvangen, meld je dan voor meer informatie aan bij Hein van Dam: E: Hein@yimb.nl.