Hoe werken automerken over de grenzen samen met influencers?

Hoe werken automerken over de grenzen samen met influencers? Dit keer een voorbeeld hoe Land Rover in de Verenigde Staten samenwerkte met Thebucketlistfamily.

Automerk Land Rover wilde voor haar positionering zowel duurzaamheid als veelzijdigheid benadrukken en werkte daarom onder meer samen met de familie Gee, die in 2015 al hun bezittingen verkochten om de wereld rond te reizen. Hun instagram account kent zo’n 1,7 miljoen volgers @thebucketlistfamily. In de vorm van één gesponsorde foto laat het gezin van vijf zien hoe gemakkelijk hun bagage en uitrusting past in de Discovery. Ze gebruikten de Discovery juist voor huis-tuin- en keukenritjes (zoals boodschappen doen voor Thanksgiving Day). Achterliggende gedachte is dat de auto door de consument juist voor deze soort doeleinden wordt ingezet. In het bijschrift verwijst de familie echter ook naar hun reizend leven. Hiermee hinten zij op de offroad-capaciteiten van de Discovery, die naadloos aansluit op hun avontuurlijk bestaan.